Găseşte-ne în Google+

joi, 9 februarie 2012

Castelul Brukenthal si Castelul Brancovenesc (Brasov)

Locația: Sâmbăta de Jos, România
Castelul Brukenthal si Castelul Brancovenesc (Brasov)
    Localizare : in judetul Brasov, comuna Voila, sat Sambata de Sus si Sambta de Jos
 
    E68 sau DN1(Brasov- Sibiu)- Sambata de Jos - DJ105B- Castelul Brukenthal - Sambata de Sus- Castelul Brancovenesc
     Eram pe DN1 (veneam de la Sibiu, inspre Brasov), cand in Sambata de Jos am intalnit indicatorul spre Castelul Brukenthal. Curios, m-am abatut din drum cu scopul de a vizita castelul. Dar... am fost foarte dezamagit cand am ajuns la destinatie! La sosea am gasit doua indicatoare unul pentru Castelul Brukenthal si celalalt pentru Herghelia de la Sambata de Jos.

 Indicatoare pe DJ105B -la intrarea


     Castelul Brukenthal - ascuns privirii turistilor


     Castelul Brukenthal a fost construit în stil baroc între anii 1750-1760, în timpul împărătesei Măria Tereza. Castelul a  intrat în patrimoniul Romsilva în anul 2002. Cum Romsilva nu are bani pentru intretinerea sau restaurarea lui, acesta a ajuns o ruina! 
      Interesant este ca pe terenul care a apartinut castelului, se afla acum Herghelia de la Sambata. Am aflat ca este singura herghelie din România cu o vechime de un secol care creste rasa pur sânge de cai Lipitani.  

     Castelul Brukenthal - vazut de la sosea
      Lipitanul naravas - a fost si singurul cal pe care l-am vazut (poate am ajuns la ora la care toti caii si ingrijitorii erau la grajduri)

     Daca continuati calatoria spre Sambata de sus, gasiti si "Castelul Brancovenesc". Aici o sa aveti alta surpriza: castelul a fost concesionat, prin hotă­rârea Primă­ria Comunei Sâmbăta de Sus nr. 28 din iunie 2006, firmei „Carmolimp” din satul Ucea de Jos, care doreşte renovarea si transformarea intr-un hotel de patru stele. 
      

     Castelul Brancovenesc - in curs de renovare. Sa speram ca in viitor vom avea si posibilitatea de al vizita.   
    Castelul Brancovenesc ne-a fost lasat de domnitorul Tarii Romanesti (1688-1714) Constantin Brancoveanu, cel supranumit de otomani Altân Bey (printul de aur). Din testamentul Banului Grigore Brancoveanu aflam ca ansamblul de la Sambata era compus din castel, cladiri ale administratorului, o fabrica de coniac, doua mori si gradini.

      Ruinele zidului ce inconjura candva Castelul Brancovinesc

     Portita din zid

0 comentarii: